onsdag 17 december 2008

Utmaning

För några veckor sedan fick jag en utmaning. Den går ut på att man ska berätta sju saker om sig själv som inte så många kanske vet. Jag har funderat och funderat och hoppas att jag får ihop sju saker. Jag gör ett försök allafall. 1. När jag var sju år och skulle få ett syskon undrade mamma om jag ville ha en syster eller en bror...självklart ville jag ha en HUNDVALP!! Det blev ingen hundvalp men väl en lillebror. 2. Trots massor av tjat fick jag aldrig någon hund men jag hade en massa andra djur. Sköldpaddorna August och Lotta som tyvärr dog alldeles för tidigt. Efter dem följde undulater som ramlade av pinnarna när de sov och skrämde vettet ur oss. Jag hade även två salamandlar (Micke och Mimmi) där åtminstone Micke var lite tam. Han kom när jag ropade på honom. De levde i flera år så de fick mamma ta över. En vinter flyttade även en väldigt tam nymfparakit in till oss. Henne döpte vi till Skruttan och hon skulle absolut vara med överallt. Efter 2 år smet hon ut och flyttade säkert till någon annan trevlig familj som hon kunde förgylla livet för. När jag flyttade hemifrån skaffade jag en undulat och en nymfparakit (Rasmus och Filippa). Tyvärr var jag inte hemma så ofta så de blev inte så tama. Även en vandrande pinne och en sköldpadda (Felix) har jag haft. Tyvärr hittade jag Felix död i köket. Jag och en kompis begravde honom en mörk kväll ute i trädgården. 3. Jag har ett förflutet som truppgymnast och har tävlat i både SM och NM. Har även tävlat SM i aerobics. Svårt att tro kanske men om jag väl får ändan ur vagnen kanske man blir vältränad igen...eller åtminstone tränad... Jag kan dock fortfarande gå ner i spagat och splitt. 4. Jag höll på att bli bagare men ångrade mig när jag insåg att man måste gå upp så tidigt på morgonen. 5. Jag räknar alltid trappsteg när jag går i trappor. 6. På Skansen och andra ställen det finns djur är det jag som vill klappa djuren mest av alla. 7. När Danne och jag träffades hade jag fem katter. Första gången Danne var hemma hos mig på middag blev han totalt utstirrad av alla fem. Japp, det gick ok. Jag fick ihop sju saker... Egentligen ska man skicka denna utmaning vidare men jag ror att de flesta redan fått den från annat håll så jag struntar i det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallo,
Så roligt att du antog utmaningen tillslut! Tack för det!
Och det var mycket roligt att läsa dina 7 punkter.
Kram Camilla R