söndag 14 december 2008

Oj oj oj....var tar tiden vägen? Min önskan har varit att skriva i bloggen nästan varje dag men nu har det gått en vecka igen. Vet inte var jag ska hitta tiden och orken...kanske den kommer nästa år? :-) Sedan senast har jag besökt Stora Stockholm (tillsammans med Marie, tack för sällskapet och skjutsen) och kollat in bla aussiesar. Rudolfs syster Diva skulle ställas ut men tyvärr blev matte Carina sjuk så de kom inte. Tråkigt. En rolig sak däremot var att jag ÄNTLIGEN! fick träffa Rudolfs pappa Glidden (Thornapple Paint the Town). Trots att han var helt upp i det blå (höglöpande tik därhemma) var han jättetrevlig och mysig hund. Han kändes ganska liten och faktum är att Rudolf är ca 3 cm högre. Jag träffade på Mimmi (som har en annan syster till Rudolf) och vi tyckte till om vilken aussie som skulle vinna och faktum var att vi tyckte lika som domaren. Tror mest att det var tur eftersom åtminstone jag inte kan och förstår rasstandarden. Tänkte att jag kanske ska ha en genomgång med min moster över jul. Hon har ställt ut hundar i flera år och vet nog det mesta. Min tanke är att ställa ut Rudolf nästa år så vi får väl börja träna snart igen. Tisdag och onsdag tillbringades på klubben där det var olika möten. På tisdagen var det info om klubbens SM-satsning. Det var ett välbesökt möte...JÄTTE SKOJ att så många kom. På onsdagen var det tävlingsmöte. Tävlingsledare och vi tävlingssekreterare (ja, jag är nybliven sådan) träffades för att redan nu fördela ut vilka tävlingar man ska hjälpa till på. Det gick väldigt smidigt så nu vet alla vilka tävlingar man ska hjälpa till på. De3t gör det så mycket lättare att planera in sina egna tävlingar. På torsdagen var jag helt slut så jag och Rudolf gick och lade oss redan kl. 21. Jag läste i min nya jättebra bok "Lydnadsträning i teori och praktik". Jag har ganska nyligen börjat läsa i den och början är riktigt tung men snart är jag framme på själva inlärningen. Det ska bli spännande att se om det kommer fungera men det tror jag nog. I fredags hade Dannes jobb julfest så killarna (Gibson och Rudolf) fick spendera natten på dagis. Julfesten var på Kistamässan (Julgalan) där massor av artister uppträdde. Vi hade bord väldigt nära scenen vilket var uppskattat. Bland de som uppträdde fanns Martin Stenmarck, Linda Bengtzing och EMD. När showen var slut åkte vi hem. Jag var helt slut efter veckan som gått och var glad när vi kom hem ca 01.00. Det kändes tomt i sängen när varken Gibson eller Rudolf låg där. Igår hämtade vi killarna kl. 8 hos Marie. Efter det åkte vi hem och vilade lite. Man blir ganska trött av att lägga sig senare än man brukar (undrar om det beror på åldern?). Vid 10-tiden hade vi vilat klart så vi begav oss till bommen (vid klubben) och gick en prommis. Jag hade Rudolf lös en hel del och han sprang, hoppade och skuttade och var så söt. Jag längtar till han kan vara lös hela tiden så han och Gibson kan busa runt lite. Resten av dagen gjorde vi inte så himla mycket. Man behöver visst sådana dagar också trots att det känns som att man bara ödslar bort dem. Idag får vi se vad vi hittar på. Danne är såklart på skjutbanan så honom lär vi inte se förrän tidigast 01.00. Kanske jag ska försöka ta mig till Nynäs och köpa några julklappar! Kram M

Inga kommentarer: