lördag 2 augusti 2008

Vad har hänt sista veckan?

I onsdags kom Dannes syster med familj på besök. De har två barn, Jeanette som snart fyller 6 år och Lukas (mitt fadderbarn) är 8 månader.



Under tiden de var här hann vi med att visa dem en del av Nynäshamn, mest glassbodarna nere vid hamnen, vi var på vallningstävling


samt att Danne hade vattenkrig med Jeanette.

Jag tycker det var fegt av Danne att ta till vattensprutan.
Lille Lukas var väldigt intresserad av Gibsons svans.
För att få honom att tänka på något annat fick han lära sig göra "specialaren" från Skärgårdscups middagen. Jag tycker han är på god väg.
Rudolf tog det hela med ro.
På tisdag är det dags att åka till sjukgymnasten. Förhoppningsvis kommer vi få aktivera honom lite mer men han kommer nog inte få springa eller hoppa.
En av kvällarna var Danne och Jani på djur sightseeing. Danne fick till det här läckra fotot.
Igår eftermiddag kom det efterlängtade regnet och då även en himla massa moln.

Ser precis att det faktiskt regnar nu också. Vad bra, då behöver jag inte vattna ikväll heller.
Även Simon har haft lite bus för sig. Jag glömde ta bort min tallrik efter lunchen igår och vem var då snabb att ta för sig...


Nu har vi haft vår sista semesterdag och på måndag börjar vi jobba efter fem veckors ledighet. Det kommer bli en intressant vecka, dagis har stängt så killarna måste vara med oss på jobbet. Förutom det så åker Danne till Varberg på onsdag så då måste jag ha båda två med mig på jobbet, tror dessutom att det kommer vara ett gäng norrmänn och finnar där hela veckan. Fullt hus med andra ord.
Ikväll blir det middag hemma hos Anette och Magnus och om vädret tillåter tror jag att vi ska fiska lite innan. Ska bli mysig.
Jag hoppas ni har överseende med att det inte blir några mellanrader. Hur jag än försöker försvinner de när jag publicerar inlägget.
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: