måndag 18 augusti 2008

Återblick

Här kommer en uppdatering om vad som hänt sedan senast. Onsdag: Igår var vi ju på Rehab med Rudolf. Han har fortfarande inte visat några tecken på att vara stel eller halta även fast han gick länge i vattengrejen + att vi nu ökat på en promenad per dag. Torsdag: Idag fyller husse år. Mer om det kan ni läsa i Gibsons Träningsdagbok. Rudolf mår fortfarande förträffligt. Fredag: När vi hämtade killarna idag bestämde sig Danne för att han skulle klippa gräsmattan när vi kom hem. Jag visste ju att det skulle han inte hinna, eftersom jag hade bokat bord på Sjöbodarna på Ankarudden. Vi brukar inte fira våra födelsedagar men vi har inte varit ute och ätit på restaurang på 2,5 år så jag tyckte det var dags nu. När jag berättade för Danne att vi skulle åka hemifrån kl 18.30 började han genast fundera över vad vi skulle göra och kom snabbt fram till att det var middag. Han är väldigt bra på att gissa så självklart gissade han var vi skulle också men jag bekräftade inget. Kl. 19 hade jag bokat bordet till och jag hade bjudit med Anette och Magnus som redan var på plats. Det blev en dubbel överraskning för Danne. Maten var fantastiskt god och jag kan rekomendera alla att åka dit om ni inte redan varit där. Vi kommer allafall åka dit igen. En lite lustig sak var alla spindlar som kom fram när det blev lite småmörkt. De var överallt och hur många som helst och i varierande storlekar.Vi hade en jättetrevlig kväll. Tack Anette och Magnus för att ni var med! Lördag: Idag passade Danne på att klippa gräsmattan. Innan det var han tvungen att laga gräsklipparen som inte mådde så bra. Rudolf fick gå i sin pool och idag har vi ökat på promenaderna till 7 gånger om dagen. I övrigt var det mycket tittande på OS eftersom att vädret var ganska trist. Söndag: Idag trotsade vi vädret och var till Botkyrka för att kolla på lydnadstävlingar. När vi kommer dit ser vi Nonne och Sara inne på planen. Tyvärr var det deras sista moment så vi hann inte se dem. Nonne var nöjd över deras insats. Det är deras andra elittävling och den första gången de tävlar på en annan klubb. När vi kom hem på eftermiddagen var vi både trötta och lite frusna så vi la oss i varsinn soffa framför tvn och OS och somnade. På kvällen var vi på Bio med Anette. Vi såg Hancook med Will Smith. Den var underhållande och tiden gick fort. Vill ni ha lite småkul kan jag varmt rekomendera den.

Inga kommentarer: