måndag 18 augusti 2008

Beach 2009

Nu är det påbörjat....ja, beach 2009 alltså... På jobbet får vi en friskvårdstimme i veckan i samband med lunchen. Det är en jättebra förmån som jag tyvärr utnyttjat alltför sällan (2 gånger) men idag var det dags. Jag gick till gymmet och styrketränade i en timme. Jag har inte tränat mer än ca 10 gånger på 2 år så nu var det väl dags. Styrkan är det inget fel på men oj vad trött jag blev på en gång. Det blev många små vattenpauser mellan repetitionerna. Efter träningen stretchade jag såklart och jag har nog aldrig varit så stel som jag är nu men spagat fixar man ju fortfarande ganska lätt. :-) Ikväll var det styrelsemöte på klubben så innan det lade jag ett ca 70 meter långt spår åt Rudolf med 13 apporter i. Det fick ligga i 20 minuter. Spåret gick lysande. Han markerade alla pinnarna och plockade upp 11 av dem. Duktig kille! Idag och imorgon är det 8 promenader per dag som gäller. Ska bli skönt att åka på rehab på torsdag så kanske vi kan få gå något längre efter det. Tyvärr har vi varit dåliga på att låta honom gå i poolen den här veckan...tiden har inte riktigt räckt till...eller ska sanningen fram är det såklart planeringen som varit dålig. Det är bara att ta nya tag senare i veckan.

Inga kommentarer: