torsdag 21 augusti 2008

Förfallen trädgård mm

Vår trädgård förfaller och det pga att jag inte haft lust eller ork att fixa i den i år. I början av sommaren hade jag stora planer för rabatten men inte en enda sak har jag planterat. Detta beror förstås (inbillar jag mig) på Rudolf. Det är lite som att all kraft försvann när vi fick veta att han skulle opereras. Nu börjar det kännas lite ljusare för varje dag. **************************************************************************** Idag har vi varit på rehab igen med Rudolf. Allt ser fortfarande väldigt bra ut så imorgon ska vi utöka dagens sista (9:onde) promenad till 300 meter. Om Rudolf inte haltar på lördag morgon kommer han få gå 4-5 300 meters promenader varje dag istället. Dessutom ska vi ut en liten snutt i snårig terräng så att han måste lyfta benet ordentligt. Förhoppningsvis går det bra och i sånt fall blir det lite snår på varje promenad. Yippey! Undrar vem som är gladast, vi eller Rudolf? Vi var nyss ute och körde lite klass 1 moment. Det gick väldigt bra. Platsligning: Han ligger väldigt säkert (allafall när vi är själva och det finns godis). 10 p Tandvisning: Har lärt in komandot stilla och då lägger han hakan i handen. 10 p Linförighet: Han följer med bra men är ibland lite långt fram. 8,5 p Läggande: Finns inte mycket att klaga på (vad jag kan se). 9,5-10 p Inkallning: Eftersom han inte får springa gick jag endast bort ca 2 meter. 10 p Ställande: Han stannar väldigt bra. 9,5 p Apportering med grillborste: Det gick lysande. 9 p Hopp över hinder: Såklart gjorde vi inte det. 0 p Helhetsintryk: 9 p Totalt: 169,5 poäng och det utan träning på flera veckor. Jag hoppas verkligen att han blir återställd så att vi får se hur långt vi kan gå. Nu ligger Rudolf och sover i buren och jag har gjort 2 pajer (som smulpaj med kokos), en med banan och en med hallon/blåbär. Tack Anette för tipset. Undrar om Danne vill smaka när han och Gibson kommer hem från spårningen? Kram

Inga kommentarer: