söndag 11 november 2012

Fortfarande inte vänner...

Jaha ja, här var det ju länge sedan jag var igen. En liten del skyller jag på den nya datorn (mac) som vi ju faktiskt haft ett tag men som jag ännu inte är på så god fot med. De få gånger jag skulle haft tid att försöka bli lite kompis har jag på något konstigt sätt kommit på något annat att göra istället.

Hade hoppats att kunna lägga in en del bilder på lite vallning men det får bli senare.

Sedan senast har jag börjat träna själv så det har blivit ca 3 gånger i veckan. Tack M för att du fick igång mig. Ett par dagar i Danmark har det blivit (över dagen) och lite hundträning på helgerna.

Den 27/10 var jag i Oxelösund och vallade på lördagen. Vi hade ett härligt väder och några kort blev det tagna men tyvärr har jag inte kunnat ladda upp dem på datorn än. Tiffy skötte sig väldigt bra men jag måste få henne lite tuffare i vissa lägen.

Förra helgen spårade jag både lördag och söndag. På lördagen fick Rudolf ett kort spår och ett längre spår. Senaste gångerna har han haft problem med att starta och har nästan verkat rädd men dessa två spår gick bra i starten och faktiskt ganska bra hela spåren. Han missade någon pinne men det känns ok ändå.

På söndagen gick Åsa ett spår till Tiffy med endast ett slut. ÅH så bra hon spårar lilla fröken. Synd att jag inte har ett halvtidsjobb så att jag skulle hinna med att jag vill. Rudolfs spår gick jag själv då jag vill veta hur det går så att jag ser om han går av eller inte. Självklart snitslade jag det för annars skulle jag inte ha en aning eftersom jag är helt vilse i skogen. Även han fick endast en slutpinne eftersom det är hans intresse för spåret jag vill få till. Denna dag spårade även Rudolf bra så jag var jättenöjd.

Jag gick även ett spår till Aivan som Åsa avbröt då hon trodde de gått fel så när de åkt hem släppte jag lös Tiffy och Rudolf så fick de spåra fritt och de var så duktiga och hittade alla apporter.
På eftermiddagen skulle jag ha vallat men det blev inte av.

I helgen har jag varit i Oxelösund och vallat tillsammans med  Tiffy's kennel. Vädret har inte varit så roligt men vi slapp åtminstone regnet nästan helt. Vi har gått lite framåt i vallningen men det finns ju så otroligt mycket kvar att lära för både mig och Tiffy. Vi tar det lugnt och kämpar på. Även Rudolf fick flytta lite får igår och när de rörde på sig var de ibland lite intressanta även om gräset och bajset var mer intressant. Natten tillbringade jag i Oxelösund BKs klubbstuga tillsammans med kennelmamman. En himla trevlig kväll hade vi. Tack M.

Eftersom vädret varit som det har var det ganska lerigt att valla så när vi kom hem var det Tiffy som fick hoppa i badet till hennes stora förtret. Dessutom fick hon vara där extra länge eftersom avloppet svämmade över så jag fick fixa det under tiden. Nu är hon allafall väldigt ren och len så får vi se hur länge det håller i sig. Får se när jag hinner bada Rudolf. Han lär inte heller bli särskilt nöjd men så får det bli.

Kommande vecka blir det träning för mig själv måndag, tisdag och ev. torsdag. På onsdag är det medlemsmöte på klubben och sen vara det redan fredag igen. På lördagen är det agilitytävling i Berga ridhus så om du inte har något för dig behövs det säkert funktionärer. På söndagen ska jag på kurs (åhörarplats) för Mattias Westerlund. Det var han som Danne och Saga gick kurs för i somras. Jag var ju barnvakt då jag hörde inte så mycket vad han sa men Danne tyckte han var väldigt bra. Ska bli kul att se vad jag tycker.

Ha en bra vecka!
Kram

1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Hallo där!
Men så roligt med lite nytt att läsa här.
Du har hållit igång ser jag. Så duktig du är som tränar dig själv så flitigt nu... Jag har totalt tappat min träning av kroppen, men MÅSTE få till detta igen. Ha det så bra nu! / Kram Camilla Hj