söndag 21 oktober 2012

Skäms på mig

Ojojoj vad tiden går fort. Ingen uppdatering på länge men så har jag inte övernattat i Danmark heller.

Har ingen riktig träningslust då det bara regnar hela tiden. På träningsfronten har det inte hänt så himla mycket men dock något. H

Förra lördagen var jag och vallade, första gången på några månader och det gick bättre än jag trott. Efter ett par påminneser kom hon ihåg vänsterflanken. Efter vallningen blev det lite uppletande som går bättre och bättre nu när vi börjat göra det regelbundet.

På söndagen var vi och tittade på ett fältprov vilket är vad Saga kommer att roas med om det blir tävling. Det var intressant att få veta lite om det men inte särskilt kul att titta på då det oftast var för högt gräs/snårigt för att man skulle se hunden. Det går ut på att hunden ska söka av ett områden för att hitta fågel.

I veckan som gått var det uppflyttningstårta för att Åsa och Aivan blivit uppflyttade till lägre spår, Grattis! Innan tårtan tränade de andra på klubben men jag var och tränade mig själv. De var inte helt klara när jag kom och alla hade tränat fritt följ. Faktiskt blev jag lite sugen på det så på kvällarna har jag tränat lite inne. Någon minut per dag och det kommer vara riktigt fint till våren. Våra hundar har också fått träna på balansbollen och det går framåt.

Igår var jag till en kompis och vallade och oj så bra det gick mot slutet! Jag hade tänkt att valla en kort sväng efter teet vi drack på em men då regnade det massor så jag hoppade över det. Det blev nog ganska bra eftersom vi slutade när det gick bra!

Idag vänar tävlingar på klubben där jag ska hjälpa till i köket och  tidigt imorgon bitti bär det av mot Danmark, bara en dag men en ny resa torsdag-fredag.

Kram


Inga kommentarer: