måndag 19 november 2012

Årets sista agilitytävling och födelsedag

I lördags var det dags för årets sista agilitytävling för vår del. Nu ska vi bygga upp muskler och kondition på oss båda så att vi är redo för nästa säsong. Tävlingen var i Berga Ridhus och Nynäs BK var arrangör så det blev både tävling och jobb.

Vi har inte tränat någon agility på länge så jag förväntade mig att Tiffy skulle vara lite övertaggat och det var hon! På gungan tex. flög hon av och normalt är hon rätt försiktig. Någonstans under loppet blev vi diskade men kul var det och fart hade hon.

Lopp två gick något bättre och vi gjorde rätt bra kontaktfält men även här blev vi diskade. Lopp tre gick bra till en början men efter platta tunneln sprang jag på men ingen Tiffy kom? När jag tittade mig runt så ser jag henne stå och pussa på Marie som var hinderfixare precis vid utgången. Efter några sekunder kom hon allafall till mig så vi kunde fortsätta banan. På långhoppet hoppade hon snett så det gjorde vi om och kom i mål med 5 fel (och tidsfel) vilket blev en 12 plats.

Sista loppet startade vi sist för att Marie skulle hinna lämna banan men tyärr gick jag in på banan innan Marie hunnit av och Tiffy låste på henne. Starten gick ändå rätt bra men efter några hinder sprang Tiffy efter Marie men kom tillbaks men då glömde jag bort banan. En disk även här alltså.

Jag är otroligt nöjd över våra lopp och att jag kom ihåg alla banor (nästan). Dessutom verkar Tiffy verkligen gilla agility. Nästa tävling blir i januari inomhus så vi får se hur det går.

**************************************************************

Igår fyllde världens bästa Rudolf år men han fick en rätt tråkig födelsedag eftersom vi var på kurs hela dagen. Tänk att han funnits i 5 år. Hoppas han får finnas kvar minst 5 år till!

Liten...

...har blivit stor...

1 kommentar:

Ann-Kristiina och gänget sa...

Så sjukt att det är 5 år sedan!Jag minns det som igår när ni skickade bilder på han innan ni hämta hem honom!