lördag 24 november 2012

Spårlördag

Veckan som gått har jag varit i Danmark måndag till onsdag. Den här gången hade jag träningskläder med mig så det blev träning av mig själv både tisdag och onsdag morgon. Så mycket hundträning har det inte blivit däremot.

Idag var vi allfall iväg och spårade tillsammans med spårgruppen. Nonne gick ett spår till Tiffy och jag gick ett till Rudolf själv som blev 430 meter med en hel del vinklar och två apporter + slut.

Här fikar vi medan spåren ligger till sig (foton snodda från Camilla). Idag var det jag, Nonne, Håkan, Micke och Camilla som kom. Det var kul för det är ett tag sedan vi träffades.


När spåren legat ca 1 timme fick Tiffy spåra först. Hon fick ett spår på ca 300 meter och endast slut och hon spårar så bra. Hon går inte i kärnan utan kollar av sidorna också men utan vet exakt var spåret går. Ett bevis på detta var mot slutet när Nonne trodde att hon gått lite mer åt höger medan jag ändå följde Tiffy och visst hade Tiffy rätt. Henne kan man lita på trots att hon får spåra så sällan. Annat är det med Rudolf.


Rudolfs spår snitslar jag så att jag ska kunna få honom att gå i spårkärnan. Ibland spårar han som en gud, ibland spårar han halvdant och ibland verkar han inte veta vad han ska göra? I dagens spår var det lite av allt. Jag undrar verkligen vad det är som gör att det går som det gör??? Det kan väl inte enbart vara mängdträning som saknas eller?

Imorgon ska han få spåra igen. Tror att jag ska lägga ett spår nära hemma som får ligga 4-5 timmar och se hur han löser det. Medan vi väntar ut tiden blir det spår någon annanstans också.

På eftermiddagen var jag till Helene (Pro Dog) som fick mäta, känna igenom och massera Tiffy. Hon var lite öm i vissa muskler så imorgon blir det en dag utan träning för hennes del.

Danne har idag varit på specialkurs sök och det verkar som att Saga har sök-gener i sig. :-)

Kram

Inga kommentarer: