onsdag 29 augusti 2012

Filmträning

Till helgen ska vi i träningsgruppen åka iväg på träningsläger och det ska bli jättekul. För att se om vi gör några framsteg på lägret filmade vi lydnaden igår. Det jag kan konstatera är att jag och Rudolf har en del att slipa på inför tävlingen om 1,5 vecka, speciellt krypet och linförigheten som igår inte alls var bra.

Även Tiffy blev filmad och gång på gång förvånas jag över henne. Jag har inte tränat någon lydnad med henne sedan vi tävlade i maj och hon går så bra. Självklart finns det en hel del att träna på men jag förstår inte var/hur hon lär sig momenten? Kanske att det blir en appelltävling till hösten även fast jag inte tänkt det?

Idag åkte Danne, Gibson och Saga iväg och kommer inte hem förrän om 1,5 vecka så nu blir det lugnt hemma ett tag. Tur att jag har en del inplanerat så att jag inte saknar dem alltför mycket.

/Monica

Inga kommentarer: