onsdag 22 augusti 2012

I helgen som var var det agilitytävling på lördagen. Även denna gång fick jag åka själv eftersom Danne var iväg på något jaktigt. Som tur var var det fler från klubben där så jag var inte så ensam när jag väl kom dit.

För vår del började det med agilityklass 1. Vi körde vårt hittills bästa lopp (ska försöka ladda upp det här senare) men fick en försmädlig rivning vilket resulterade i en 5:e plats. Tiffy river nästan aldrig så efter att noga kollat på filmen har jag och Danne konstaterat att jag började dra mig mot nästa hinder ett steg för tidigt så även Tiffy gjorde det och hamnade då för nära hinderstödet.

Efter en massa timmar senare (när alla klubbkompisar åkt hem) var det dags för hoppklass 2 där vi, som de flesta andra, diskade oss. Det slutet ska jag bygga upp på klubben någon gång och träna på så kanske vi klarar av något liknande en annan gång.

Söndagen bjöd på apporteringsträning för Gibson (oj så taggad han var) och bad för Saga. Efter detta åkte jag, Tiffy och Rudolf vidare till spårträff med Åsa F. Hon gick ett spår till Rudolf med massor av vinklar och medan spåren la till sig körde vi uppletande. Det har jag inte gjort på evigheter men båda hundarna var väldigt duktiga. Så till spåret...det gick verkligen bra! Rudolf jobbade sig igenom vinklarna nogrannt och höll sig i spåret hela tiden. När vi kom till slutet hade slutbelöningen försvunnit så vi undrar var bollen tog vägen??

Något som är tråkigt är att Gibson blivit dålig. Han ser väldigt stel ut och har svårt att gå. Igår var han till veterinären och tog blodprov och fick medicin mot någon fästingsjukdom så vi hoppas att det ger med sig snabbt. På kvällen var det träning med träningsgruppen. Vi var fyra stycken och fick till en riktigt bra träning.

Ikväll blir det agilityträning för Tiffy.

/Monica

Inga kommentarer: