tisdag 14 augusti 2012

Dåligt med uppdateringar här...

...beror främst på att vår dator har kraschat.

Hade ju tänkt upptadera er med både bilder och text men det ville inte datorn vara med på. :-(

Här kommer dock en liten sammanfattning om vad vi gjort sedan senaste uppdateringen.

Vår andra semestervecka tillbringade vi hos mormor i Jämtland dit vi åkte direkt efter agilitytävlingen. Där mötte vi upp Micke och Camilla som campade med husvagnen hos mormor. Vi hade några riktigt trevliga dagar och var bl a på Bebbe Wolgers museum, spelade kort och tränade hund. Tack för att ni kom!
Resten av veckan tog vi det lugnt med hundpromenader och brödbakande.

Vår tredje vecka tillbringades hemma där vi började planera inför husmålning. Vi var också ner till hamnen med Tiffy och Saga så att de kanske kan lära sig att bli lite lugnare när det är mycket folk. Det går ju faktiskt inte att hälsa på alla man ser!

Vecka 31 var det dags att jobba igen. Jag hade turen att få jobba hemma hela veckan eftersom dagis var stängt. Det är verkligen skönt att "komma hem" så tidigt på eftermiddagen. Man hinner så mycket mer då. Vi började även måla huset och jag lämnade Danne åt sitt öde den helgen (4-5).

Jag, Tiffy och Rudolf åkte till Kroksbo på vallningskurs i dagarna 2 medan Danne fick vara hemma och måla hus. Kursen var riktigt bra (hade inte förväntat mig annat då instruktören är suverän) och det var ett trevligt gäng. Tack till Micke och Veronica som fixar så bra! Nu har vi lite att träna på tills nästa år.

Vecka 32 hade jag semester igen och tillbringade den med husmålning, promenader, hundträning och att bara vara.

På lördagen var det dags för agilitytävling igen och eftersom Danne var hemma och målade huset var det bara jag och Tiffy som åkte. Denna gången till Södertälje. Vi började med ett bra hopplopp som tyvärr gav 5 fel och en 8:e plats. Agilityloppet var nog det bästa vi kört någon gång, ända tills jag klantade mig så att vi diskade oss på näst sista hindret. J-a skit!

Kvällen tillbringades hos grannen där vi åt kräftor, västerbottenpaj mm och invigde deras altan. Nästa år blir det vår tur. Söndagen var jag bara hemma och tog det lugnt tillsammans med hundarna medan Danne var borta.

/Monica

1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Åh, äntligen lite uppdatering här! Jag undrade just hur det gått på tävlingen sist, hade ju inte hört något alls. Ha det så bra nu. / Kram från Camilla Hjort