fredag 27 juli 2012

Sammandrag första semesterveckan

Oj så fort tre veckor kan gå! Snart är det slut på semestern för denna sommaren. Tänkte att jag skulle ge er en liten sammanfattning över vad vi haft för oss.

Vi började i Arjeplog där Danne & Saga (samt Sagas två syskon) var på en jaktlydnadskurs för Mattias Westerholm.





Vilket ställe han bor på!




Under tiden de var på kurs var jag barnvakt till Jeanette och Lukas (Dannes systerbarn).



Efter två dagars kurs åkte vi vidare till Haparanda där vi tillbringade vår första vecka. Där var vädret ok, inte så varmt men inte heller något regn nästan. Det blev lite hundträning, hundbad, jordgubbsätning och bara ta det lugnt.




Nästa stopp på resan var Piteå och två dagars agilitytävling. Avresa skedde från Haparanda 03.45 på lördagsmorgonen så att vi skulle hinna fram innan banvandringen kl. 7. Agilityloppet gick först och vi gjorde ett bra lopp där vi tyvärr fick en vägran då Tiffy var på väg in i slalom istället för tunneln och detta såklart pga att jag inte var rätt placerad.

Nästa lopp dröjde några timmar och även det var väldigt bra fram till tredje sista hindret där jag inte var tillräckligt tydlig med vilken tunnelingång hon skulle ta. Därmed blev det en disk.

Vi hade bokat hotell för natten så det var jätteskönt att bara ligga i sängen och kolla på tv efter en tidig och lång dag.

Även söndagen började med agilityloppet. Detta blev vårt sämsta lopp under helgen. Tiffy var något ofokucerad och jag var inte tillräckligt tydlig. En sak som vi provade var att köra Tiffy på fastande mage och det är inget vi kommer göra igen, vi fick inte heller så mycket tid tillsammans innan. Det var en svår slalomingång skulle det visa sig för av ca 90 starter ( i alla storlekar) var det bara 6 stycken som nollade och ingen av dessa var i largeklassen.

Nu blev det några timmars väntan igen innan hopploppet. När jag gick banvandringen undrade jag verkligen hur jag skulle komma ihåg banan för den var riktigt kringlig i början. Vi startade näst näst sist så jag hade ju några att kolla på innan men det gick så fort så vips var det vår tur.

Jag kom ihåg banan och Tiffy skötte sig så bra så vi nollade loppet och vann dessutom tävlingen! Nu har vi en pinne i hoppklass 2. Nu vill jag bara få de sista två i agility 1 så har vi klarat av vårt mål för året.

En sak som jag reflekterade över var att det var nästan inga BC på dessa tävlingar utan massor med andra raser. Aussien var nog den mest representerade rasen i large faktiskt. Det var inte heller så himla många starter.

Fortsättning följer....

Inga kommentarer: