tisdag 30 mars 2010

Vår i luften? och regn

I lördags var vi iväg och spårade med spårgruppen. När vi gick ut spåren regnade det men sedan slutade det och solen tittade tom fram.
Åsa gick ett spår till Rudolf med ett gäng vinklar och leksaker och godis i. Jag gick ett till Polka och Åsa där Thomas och A-S killar lekt. De klarade det såklart galant.
Rudolf skötte sig bra. Han genade i ett par vinklar men var inte alls intresserad av att lukta överallt som han gjort tidigare.
Även Tiffy fick ett spår som jag gick ut på den snöiga ängen. Hon hade det jobbigt och fick hoppa som en hare men jag tror att hon spårade. Det lär jag märka när snön väl försvinner.
Medan spåren fick ligga till sig tränade vi lite hundmöten mm och så fikade vi såklart.
På kvällen var Camilla och Orkan här och hälsade på medan det var grabbkväll hemma hos henne.
I tisdags var Tiffy med Danne på klubben och tränade NEJ-träning. Tror att det gick ganska bra. Själv tog jag en promenad med killarna vilket var härligt då det är länge sedan det var ljust tills efter 19. Förhoppningsvis är våren på väg på riktigt nu. Hoppas hoppas.
Idag ska Rudolf iväg och simma igen och i helgen ska jag på vallningskurs. Det ska bli spännande och jag hoppas jag lär mig något.
Kram

Inga kommentarer: