lördag 6 mars 2010

Helg och härligt väder

I veckan kom de tjänstetecken jag beställt åt Rudolf och Tiffy. Jag är JÄTTENÖJD och glad att de blev så fina. Nu när jag har dem är jag övertygad om att uppletandet kommer gå som en dans bara snön försvinner. Idag var det dags för ridhusträning igen. Det kändes sådär när temperaturen stod på -16 grader men det var allfall blå himmel och strålande sol. Träningen idag var sådär. Jag hade inte planerat riktigt vad jag skulle träna men vi körde sittande i grupp och platsliggning som gick väldigt bra allafall. Rudolf fick sitta uppbunden ganska mycket idag för att träna på att vara tyst. Det går framåt så det känns bra. Tiffy fick testa budföring för första gången. Hon sprang med glädje till Micke och kom faktiskt tillbaka till mig också. Hon börjar även bli bra på "sitt stanna kvar". Idag lämnade jag henne ca 10 meter och kallade sedan in henne. Provade även "ligg stanna kvar" . Det är inga problem att lämna henne men när jag är på väg tillbaka och har ca 1 meter kvar så reser hon på sig så det måste vi träna mer på. Efter träningen hämtade vi upp Gibson som var med Danne på kurs och tog en sväng bakom bommen i det härliga vädret. Passade på att ta lite härliga foton. Jag undrar vad de hörde för ljud i skogen???
Imorgon ska jag hjälpa till på klubben några timmar och någon gång under dagen kommer vi lägga ut vår nya hemsida. Då kommer både blogg och gästbok fungera som de ska så håll utkik på: www.gyllenbrun.se.
Vi blir jätteglada om ni säger vad ni tycker om sidan.
Ha en härlig söndag!
Kram

1 kommentar:

Marianne sa...

Men vilka fina tjänsttecken... har Craina gjort dem eller ngn annan lika dukltig? Mercy vill ha en sån som Tiffy har säger hon.Kram Marianne
P.s jag har börjat tina ur vinterdvalan men ännu inte riktigt ur den