torsdag 18 mars 2010

Simning

I veckan var jag och Rudolf och simmade (Rudolf simmade och jag blev blöt). Det är väldigt länge sedan vi gjorde det senast så jag var lite spänd på hur det skulle gå. Det var dessutom vår första simning utan instruktör.

Som jag misstänkte ville Rudolf inte gå i bassängen. Jag lockade med godis (gick inte), frestade med leksak (inte heller det gick han på) så till slut fick jag lov att lyfta i honom. Väl i simmade han bra men blev trött rätt fort.

Senast vi var där simmade han 3 x 15 minuter men nu fick han simma 2 + 4 + 4. Nästa vecka ska vi dit igen så då får det bli lite längre.

Annars i veckan har vi tagit det lugnt. Danne har varit i Danmark måndag till onsdag så vi har bara varit på lite prommenader. Kanske att det blivit lite träning inomhus oxå. Jag längtar verkligen till när snön är borta så att träningslusten kanske kommer tillbaka.

Avslutar med lite bilder från vår härliga prommenad i söndags men börjar med en från i lördags kväll när Magnus och Anette var här.

Kram

En soffa full med djur...

Come fly with me...

Under vintern har Rudolf fått balett-lektioner. Vilket steg och vilken hållning...

1 kommentar:

Ann-Kristiina sa...

Jag tycker träningslusten går i vågor såhär på vintern-vissa dagar är man aspeppad och tränar flera pass så fort man är ledig.Andra dagar är det ju t.om tugnt att klä på sig och gå ut i slasket och eländet...=o(

Vi ska iväg och titta på hus i helgen-spännande och så roligt!Det va Erik som hittade det-vad det ser ut som-vårt drömmhus.Tänk att få en egen trädgård igen som hundarna kan få leka i fritt. =o)Dessutom finns det nog plats för eventuell kursverksamhet också...=o)