onsdag 23 september 2009

Onsdagsträning

Ikväll var det onsdagsträning på klubben igen. I väntan på platsliggningen körde vi lite linförighet med vändningar och stegförflyttningar. Det gick väldigt bra! Det lilla problemet vi har är att Rudolf "pratar" när vi gör stegförflyttningar bakåt. Jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas få bort det så om någon har tips tar jag gärna emot det. Så till platsliggningen. Min önskan var att ligga ute på en kant, så att Rudolf skulle slippa ligga mellan två hundar, men så blev det inte. Dock hamnade han som hund nr 2. Han skötte sig allafall exemplariskt. Gjorde ingen ansats alls att sätta sig eller resa sig på och låg tyst och tryggt i de 3 minuterna. I veckan har vi tränat en del platsliggning på ställen vi förut inte gjort det på. Det har gått väldigt bra så jag kommer fortsätta med det och hoppas att jag hittat lösningen. Tror att jag ska anmäla mig till klubbens sista lydnadstävling för året och hoppas att det går vägen. Kram M & R

Inga kommentarer: