måndag 7 september 2009

Lydnadstävling och kräftskiva

I lördags åkte vi iväg till Botkyrka BK och var hejjarklack till några klubbmedlemmar som skulle tävla. I samtliga klasser Nynäs ekipage ställde upp kom vi på prispallen. Störst grattis skickar vi till Helene och Quest som fick ett 1:a pris med sig därifrån. Nu är det bara ett kvar till LP2.
Efter tävlingen bar det av till affären för att inhandla ingredienser till kvällens förtäring (Västerbotten paj) och sedan hemåt för att laga den.
Vid 18-tiden var det samling på klubben så vi åkte hemifrån vid 17 och tog ut killarna på en skogsprommis. Rudolf röjde runt ordentligt och tyckte det var skönt att få springa lös.
Till kräftskivan kom 14 personer och vi hade jättetrevligt med god mat och roligt lagspel (Rita & Gissa). Anette hade (som alltid) kamera med sig så bilden nedan där jag ritat Evert Taube har jag snott från hennes sida.
Jag tycker det var VÄLDIGT bra gjort av mitt lag att komma fram till det.
TACK för en rolig kväll. Vi gör snart om det när vi grillar efter KM-brukset.
Jag vet inte om Rudolf uppskattade kvällen lika mycket men han kan ju inte alltid få ha kul.
Kram
M & R

Inga kommentarer: