lördag 18 oktober 2008

Nu är jag ikapp...

...med bloggandet. :-) Idag har det varit fantastiskt höstväder. Vi började morgonen med en promenad på 3,3 km. Det är längre än vad Rudolf gått förut men det verkar inte som det satt några spår. Kl. 10 hade Nonne erbjudit sig att ha en extra kursgång för de som ville eller hade missat lite. Det var bara vi och Anna med Isak där. Ganska dåligt uppslutning när Nonne faktiskt ställer upp och hjälper till. Vi började med en platsliggning som Danne kommenderade. Idag var det mycket störning eftersom det var massor med springande hundar på agility planen. Han låg allafall ganska bra men hade inte hakan i marken. Det hände för mycket för att jag skulle kunna kräva det. Jag och Rudolf fortsatte med framförgåendet. Det gick sådär men tog sig när jag gick mot samma hela tiden. Efter det tränade jag lite blandad kompott. Bla provade jag lite dirigering genom att sätta ut två tallrikar med godis på och Rudolf i mitten några meter framför. Det gick ganska ok för att vara första gången. Provade också lite på "dumrutan", sättande och läggande fungerade bra men på ställandet ville han gärna flytta tassarna för att se var jag tog vägen. Jag måste verkligen lära mig att planera träningarna. Det är en del av kursen som Annica håller så jag kommer bli bättre på det. På eftermiddagen gick vi på en längre promenad igen. Även den blev 3,3 km. Hopppas hoppas att han inte haltar senare ikväll eller imorgon när han vaknar. Ha en härlig lördagskväll. Jag ska äta jordnötsringar och dricka cola. kram M

Inga kommentarer: