lördag 18 oktober 2008

11 oktober

Idag var det sista gången på fortsättningskursen. Vi var ute i skogen och lade spår. Vädret hade vi på vår sida idag så det regnade inte så himla mycket. Jag gick ett ca 100 m långt spår till Rudolf i en halvcirkel med två saker och en kattmat till slut. Efter ca 40 minuter var det dags att kolla hur det skulle gå. Vi skulle gå förbi på vägen för att se om han hittade spåret själv men varje gång vi gick över så hade han nosen uppe så han missade spåret. När jag gick in lite i spåret hittade han direkt. Han spårar ganska bra men struntar i apporterna. Som tur var hade jag satt snitslar där de var så jag såg att han spårade rakt över dem. Där har vi verkligen något att jobba på så att han plockar upp dem. När alla hade spårat hade Camilla NEJ-träning med de som ville och Nonne hade uppletande. Eftersom vi har ett väldigt dåligt NEJ på Gibson så var jag med i Camillas grupp. Jag vill gärna få till ett bra NEJ på Rudolf så även om jag visste vad vi skulle göra så har jag inte gjort det med Rudolf förut. Rudolf vet vad NEJ betyder men han visade att han inte tycker det är så farligt när jag säger (försöker ryta till) NEJ. Det är ytterligare en sak vi måste träna på för av någon underlig anledning tränar vi aldrig på det utan vi verkar tro at han fötts med det i sig. Det hade ju varit härligt om det var så. :-) Vi gick tillbaks till klubben där vi grillade korv och hade lite snack i stugan. Vi skulle också fylla i en kursutvärdering med 3 bra och 3 dåliga saker. Jag kom inte på mer än en dålig sak men fler bra. En bra sak jag missade var att det var BRA instruktörer. Tack för en toppenkurs! Kram

Inga kommentarer: