onsdag 21 augusti 2013

Tävling och Träning

I söndags var det agilitytävling i Märsta. Jag har varit där förut men med mitt dåliga lokalsinne så frågade jag Danne hur jag skulle åka. Jag visade honom kartan och fick reda på att jag skulle ta avfarten efter Arlanda. När jag har passerat avfarten får jag en känsla av att det inte känns rätt. Efter 1,2 mil kom nästa avfart som var Knivsta, japp jag hade åkt fel igen. Förra gången jag var där hände exakt samma sak. Som tur var var jag inte ute i sista stund utan kom fram 10 minuter innan banvandingen.

Första loppet vet jag inte vad jag tänkte med för jag gick bara och då blir det svårt att visa Tiffy var hon ska. I det andra loppet låg min fokus på att springa, och sprang gjorde jag. Tyvärr tjuvade Tiffy så jag han inte upp till ett hinder i tid och det blev en disk även där. Den sista banan för dagen var riktigt snabb och klurig och så långt har vi inte kommit i vår träning än, en disk till. Det var roliga banor och vi fick med oss lite att träna på. Eftersom det bara var klass 3 och de började med large så var vi klara redan kl. 11 men jag kom inte därifrån förrän vid 12.

På kvällen tränade jag lite rallylydnad med Rudolf.

I måndags var vi till klubben och tränade lite av det vi missat på de senaste tävlingarna. Danne var med och filmade och tänk så bra det är att få se vad man gör (som man inte känner). Eftersom Tiffy tjuvade i helgen så provade jag att sätta henne i starten istället för att lägga henne. Hon känns mer stabil när hon sitter så på söndag på tävlingen ska jag prova det.

Igår tränade jag och Håkan lydnad på klubben. Jag var inte helt fokuserad men det gick ok.

Idag har jag jobbat hemma pga att det skulle komma byggare och fixa våran vind. Vid 9-tiden ringde de till Danne och berättade att de inte kommer pga sjukdom, så typiskt för min chef var inte helt nöjd med att jag var tvungen att jobba hemma. I kväll har jag tränat hemma i trädgården. Det blev lite rally, fjärr och inkallning med Rudolf och rutan med Tiffy. Innan det var jag och Marie på Friskis och körde ett skivstångspass. Får se hur det känns i morgon.

/Monica

Inga kommentarer: