onsdag 14 augusti 2013

Sista semesterveckan

Nu har jag haft min sista semestervecka för det här året. Danne däremot jobbar 3 veckor och har sedan ledigt i 2 veckor och åker då tillsammans med Saga och Gibson till Haparanda på älgjakt.

Min sista semestervecka hade vi Dannes systerdotter, Nettan 11 år, på besök. Vädret var inte fullt lika bra som det varit tidigare men vi hann med en tur till Torö Stenstrand där det började regna precis när vi kom dit. Nettan tyckte ändå det var kul och plockade massor med stenar som hon sedan målade.


Eftersom Gibson och Tiffy fått fukteksem så fick de stanna hemma. Danne och Saga ville inte vara i regnet så det var bara Rudolf som fastnade på bild.


 Några kvällar var det fint väder så då åkte vi och badade hundarna och oss själva. För dessa två tog det väldigt lång tid att komma i vattnet.



Men till slut så hade de doppat sig och då var det ju ganska skönt.



Danne och Saga simmade tillsammans och det gjorde jag och Rudolf också men det fastnade inte på bild. Därav fick Rudolf posera.


                      


En av dagarna då det regnade pysslade även jag. Först så lagade jag min bur som Saga haft sönder också testade jag att måla på vårt soffbord.



Såklart har det blivit en del promenader och hundträning också men mestadels på kvällarna eftersom det varit så varmt.





Och även vila för somliga....




  Tiffy har fyllt 4 år!!!




Vi har också hunnit med en agilitytävling där vi inte riktigt förstod varandra så det blev tre diskade lopp. Hade tänkt att ladda upp ett lopp här men får tyvärr inte till det.

/Monica



Inga kommentarer: