torsdag 1 augusti 2013

Agilitytävling

Igår kväll hade Knivsta BK agilitytävling för klass 3. Det var banvandring kl. 16.40 och för att slippa stressa hade jag tänkt åka ca 14.30. Det ville sig tyvärr inte så för jag somnade och vaknade 15.15!!! Usch så bråttom jag fick så jag skulle byta kläder och inte hittade byxorna. Som tur var hade jag redan packat bilen så alla viktiga saker var med. Iväg kom jag vid 15.30 och när jag kommit en bit så blev jag osäker på om jag stängt altandörrarna???

När jag kom fram höll banvandringen redan på men som tur var skulle jag starta näst sist så jag skulle gå den andra banvandringen. Vi skulle börja med agilitybanan och den hade några klurigheter men var ganska lätt att komma ihåg. Jag hade ju också ganska lång tid på mig att kolla på de andra innan det var min tur. När det blev vår tur så körde vi på och nollade loppet, vilket resulterade i en 13 plats av 57 startande.

När jag ringde och berättade för Danne så berättade jag även om altandörrarna. Då kom han på att det vore bra ifall jag glömt låsa eftersom han hade glömt nycklarna??!! Dessvärre för hans del så hade jag låst så han hade några timmar att göra av med innan jag kom hem.  :-)

Åter till agilityn...

Nästa lopp var hopploppet där vi också hade ett ganska sent startnummer. Jag tycker ju om att ha det, så att jag förhoppningsvis hinner lära mig banan ordentligt. Även detta lopp nollade vi och hamnade på en 10 plats och det delades ut 9 SM-pinnar! Helt otroligt att det går så bra för oss!!!

/Monica

Inga kommentarer: