onsdag 17 juli 2013

Liten uppdatering

Tiden går fort när man har roligt och även annars. Över en månad sedan jag skrev något här och även om det inte hänt jättemycket så har vi ju allafall gjort en del saker.

Midsommar tillbringade vi i Jämtland med min släkt. Eftersom vi inte kommer åka upp något mer i sommar så känns det bra att ha varit där några dagar allafall. Det är första gången sedan jag föddes som mormor inte är där men vi bodde i hennes hus så lite "mormor-känsla" fick jag allafall.

Jag och Tiffy har varit på kurs hos Annica ett par gånger och skött oss ganska bra. Nu gäller det bara att jag kommer igång och tränar så att vi kommer ihåg vad vi lärt oss. Även Danne och Gibson har varit på kurs där eftersom de anmält till tävling.

En kväll för ett par veckor sedan fick vi finbesök från Haparanda och Milano. Det är inte ofta vi träffas så det var extra kul att de kom förbi hos oss.

Jag har haft semester en vecka (från 5/7 - 14/7). Under den tiden hade jag bokat in lite tävlingar. Den 5/7 var det agilitytävling i Österåker där vi tyvärr diskade oss i båda agilityloppen. På lördagen och någon vardagsmorgon var vi och spårade med spårgruppen. Det gick ok men Rudolf går gärna runt risiga områden och försöker hitta lättare vägar så jag undrar om han kanske har ont i armbågarna. Han visar ju inget men aussien är ju en väldigt tålig ras. Ska nog be Helen kolla igenom honom och kanske bygga upp honom i water treadmillen.

Den 7/7 var det rallylydnadstävling med Rudolf, vår första i fortsättningsklass. Jag hade inte fått "ändan ur" och tränat något samt att det var 30 grader och strålande solsken. Rudolf var väldigt slö och okoncentrerad men vi lyckades ändå få till ett godkänt resultat med 2 poäng till godo. Innan jag anmäler till nästa tävling ska jag se till att träna så att jag är säker på att vi blir godkända.

Den 10/7 var det dags för nästa agilitytävling, 3 agilitylopp i Fagersta. Första och andra loppet nollade vi, kom 4:a och fick därmed våra två sista pinnar i klass 2 och blev uppflyttade till klass 3! Det trodde jag verkligen inte när vi började med agility för ca 1,5 år sedan. Sista loppet kändes också bra tills jag höll på att springa in i gungan så jag tvingade ner Tiffy därifrån och vi fick därmed 5 fel men vad gjorde väl det.

På tordagskvällen var vi till Bomans i Trosa och lyssnade på SVEA som underhöll under middagen som vi intog tillsammans med ett gäng från Haparanda. Vissa hade Danne inte träffat på 30 år och jag hade såklart inte träffat alla heller. En himla trevlig kväll hade vi och var hemma vid 01.00.

På fredag eftermiddag packade vi bilen med diverse agilitysaker och åkte till Karlstad där det var tävlingar under helgen. Jag och Tiffy debuterade i klass 3 och Danne och Gibson i klass 1. Vi diskade oss i alla 4 loppen men jag kom ihåg banan och eftersom Tiffy så gott som aldrig river kan vi nog plocka några SM pinnar om vi nollar och håller oss inom referenstiden. För Danne och Gibson gick det inte heller bra men så har de ju inte tränat heller. På söndagen tävlade inte Danne då det inte kändes rättvist mot Gibson.

Under helgen bodde vi hos vänner. Det var väldigt kul att träffa dem för det händer väldigt sällan. Tack för att vi fick kampera hos er. Tack också för träningstipsen. Nu är både jag och Danne laddade och tränar lite varje dag.

Något som är tråkigt är att Tiffy fått fukteksem som varar så nu koncentrerar vi oss på att få bort det innan vi sätter igång med träningen innan nästa tävling som är om 2 veckor.

/Monica

Inga kommentarer: