torsdag 18 juli 2013

Lite lydnadsträning på hemmaplan

Efter helgen då jag fick lite tips angående lydnaden så har lusten kommit tillbaks så igår blev det träning hemamvid.

Med Rudolf blev det metallapport, träapport, fritt följ, kryp, fjärr, rutan och inkallning med ställande. Jag känner mig väldigt nöjd över hur det gick så till hösten kanske kanske vi kan starta en klass 3. Det krävs förstås att jag tränar regelbundet och får till alla momenten. Vi har ju lite rallylydnadsskyltar att träna på också då jag tänkte att vi skulle bli klara med fortsättningsklassen under hösten.

Tiffy fick också träna några apporteringar, läggande under gång, rutan och lite fjärr. För hennes del hoppas jag kunna starta klass 2 i höst men det känns som att fjärren kanske kan stoppa en start för det går sådär.

/Monica

2 kommentarer:

Camilla Hjort sa...

Hej där,
Så lustigt, jag har hela tiden försökt gå in på er hemsida via klubbens hemsidas länkar, men då kommer en skylt upp att hemsidan är under konstruktion! Men nu då jag gick in via Anettes hemsidas länkar så funkar det ju att komma in!!? Jaha, så det var fukteksem Tiffy hade, var fick jag tass-problemet ifrån tro!? Ha det bra nu. / Kram Camilla & Orkan

Ann-Kristiina Nilsson sa...

Var jättekul med besök från er!Jag bokar in en tävling hos er i höst så ser vi till att träffas lite oftare!
Självklart ska ni väl hinna med lite lydnad mellan Agilityn?!

Träna på nu-det kommer vi göra-siktet är ställt till nästa års händelse! ;o)
kram/Ann-Kristiina med familj