onsdag 24 juli 2013

Semester men ändå inget bloggande...

I måndags började jag min 3 veckor långa semester. Så här lång kan jag verkligen inte klaga på vädret och det verkar som att det fina vädret ska fortsätta ett tag till.

Den senaste veckan har det blivit både lydnadsträning, spårträning och agilityträning.

Lydnaden med Rudolf går bra och så har även spåret gjort. Dock spårar han i snigelfart men han SPÅRAR allafall och plockar pinnar gör han också om det inte är skogspinnar. Tyvärr sprang han in i något i förrgår så han fick ont och blev halt. Det är bättre idag men det blir några dagars vila så att han blir helt bra, kanske att vi tränar lite vittring och sittande (i grupp).

Med Tiffy nöter jag fjärren och rutan och det går väl sådär. Får se om vi är klara för tävling i höst eller om det blir till våren. Skulle vilja starta appellen också med henne men först måste vi börja spåra. I agilityn tränar vi vidare på kontaktfält och svängar. Jag måste dock planera mer så att det blir riktigt bra träningar.

Idag var jag till vägkyrkan och fikade våfflor. Himla gott var det men det kändes lite konstigt att äta våfflor i 25 gradig värme och strålande solsken. Självklart tog jag kort men jag har inte lärt mig hur man laddar upp korten från telefonen på den nya datorn så inte heller idag blir det några foton.

/Monica

1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Hejsan,
Nu går jag via Anettes sida direkt in på din blogg! Kul att du uppdaterat lite här. Ska du köra någon lydnad på klubben innan helgen? / Kram från Camilla & Orkan