tisdag 7 maj 2013

Lediga dagar

Förra veckan var jag ledig från onsdag och resten av veckan. På onsdagen hade spårgruppen träff där vi började med spår, sedan uppletande och avslutningsvis lydnad. Jag hade med mig Tiffy, Rudolf och Gibson eftersom Danne och Saga åkte norr ut på jobb och kurs.

Jag hade en plan att börja om med spåret för Rudolf så Camilla fick först gå ett kort spår och medan spåret låg till sig fick hon busa och kampa med Rudolf och sen gick hon iväg med kampen medan Rudolf såg (ett nytt spår). Efter bara några minuter gick vi spåret och det gick så bra. Rudolf var mycket mer fokuserad än han varit den senaste tiden och han hittade lätt fram till Camilla och kampen.

När det gått ca 1 timme var det dags för oss att gå det första spåret. Camilla hade lagt slutet så bra så att hon kunde gå dit med kampen bakvägen. Även i detta spår hade han väldigt bra fokus och när han kom fram till kampen blev det massa lek och belöning. För de andra var det lite blandade resultat. Vissa spårade bra och andra mindre bra. Det känns allafall kul att vara på gång igen.



Nu åkte vi till klubben där det var dag för uppletande. Rudolf fick dock ett spår till som Nonne gick. Även på detta spår skötte han sig väldigt bra. De andra körde uppletande och vad duktiga alla var, jättekul!

Nu var det dags för lite lunch (grillad korv) i det härliga vädret innan lydnadspasset tog sin början.



Vi började med platsliggning och Rudolf låg bra med hakan i backen men pep nästan hela tiden. Jag var allafall väldigt nöjd med att han låg stilla och såg så lugn ut.

Alla (utom Åsa) ville bli kommenderade i klass 2, då vi snart ska tävla. För oss gick det ganska bra så det känns skönt inför tävlingen nästa vecka. Bara finslipa lite moment. Den stora anledningen till att vi tävlar är ju för att jag vill se hur Rudolf är på platsliggningen på en riktig tävling.




En tråkig sak jag fick veta på morgonen var att min mormor somnat in kvällen innan.

Resten av mina lediga dagar har bestått av mycket hundträning/promenader/lek. I övrig har jag städat och fixat hemma väldigt mycket, så det har varit fullt upp, samt varit på middag hos Åsa och Morgan. Tack för god mat och trevligt sällskap.

/Monica

Inga kommentarer: