söndag 20 mars 2011

Borta bra men hemma bäst

I onsdags jobbade jag bara halva dagen så eftermiddagen tillbringades ute i det härliga vädret. Det blev en härlig promenad med balansövningar och annat skoj i skogen. Vet inte om hundarna tycker fotografering är så skoj men med godismuta funkar det fint. När Danne slutat jobbet bar det av till nordligare breddgrader där vi skulle tillbringa resten av veckan. Vi har haft otroligt härligt väder som synes, så det har blivit en hel del uteliv vilket gillats av hundarna och även av oss. Jag som knappt kan stå på ett par skidor gav mig sjutton på att jag skulle åka lite och det har jag gjort, hela 1,5 mil. Det trodde jag verkligen inte när jag satt i bilen på vägen upp. Första turen jag gjorde hade jag ganska bakhala skidor så Danne fick lov att putta mig upp för de små lutningarna. Det kan även vara så att jag inte koordinerade armar och ben på rätt sätt. Detta löste sig dock till dag två och idag började jag dagen med en tur på 5,4 km med Tiffy och Rudolf som sällskap medan Danne och Gibson låg kvar i sängen. Vi har bott hos min moster som har höns så jag har tränat lite ligg med Tiffy. Det är synd att tiden går så fort när man är ledig så imorgon är det bara att åka till jobbet igen. Kram

2 kommentarer:

Camilla R sa...

Åh, så härligt att åka skidor! Jag vill också ha skidor, till nästa år alltså, för nu är jag trött på snön. Kanonbra liggträning med störning av hönor!! Välkomna hem! / kram från Camilla R

Anonym sa...

Åhh va ni ser ut att ha haft det mysigt.Vi ska oxå åka norr ut nästa vinter. Ska bli kul.Ha det gått Kram Anette