torsdag 18 februari 2010

Tiden går så fort...

Så har massor med dagar gått igen utan att jag bloggat. Sedan senast har vi gjort lite blandat. Vi var på bio och såg "Farsan", väldigt rolig film som jag verkligen kan rekomendera. På söndagen hade vi lydnadsträning med spårgruppen. Tiffy fick träna "sitt kvar" vilket gick väldigt bra med tanke på att vi inte tränat det särskilt mycket. Hon satt kvar även fast jag gick bort ca 10 meter. Jag påminde och berömde henne hela tiden men ändå. Vi provade också på en tandvisning vilket inte heller var något problem. Vilken liten tjej vi har! Rudolf fick träna på inkallning med ställande och rutan. Båda dessa gick väldigt bra. Vi tränade också lite stegförflyttningar. Danne och Gibson tränade ingen lydnad men däremot peppade Danne upp Gibson på en wabobaboll som han nu är helt galen i. För de andra i gruppen gick det också bra. Kl 13 hade jag stämt träff med Åsa och Milou. Det är helt otroligt vad stor han har blivit sedan senast. Han var fortfarande lika på men Tiffy är ju snabbare så när hon lesnade på att bli attackerad sprang hon bara ifrån honom. Senare på eftermiddagen var det årsmöte på klubben. Det var hela 34 medlemmar som kom på mötet så det var skoj. I veckan har jag fortsatt träna inomhus och det går framåt. Har börjat lite smått med vittringen med Rudolf så får vi se hur lång tid det tar innan han fattar läget. På lördag är det dags för en förträff igen. Då ska vi vara i Jakobsberg och träna lite i miljö. Det ska bli spännande att se om det går bättre med balansen för Tiffy då. Kram på er.

Inga kommentarer: