söndag 21 februari 2010

Helg och massor med snö

Vår gästbok: http://www.olzzon.com/g/g.php?a=s&i=g21-00650-42 I lördags skulle vi åkt till Jakobsberg på förträff men pga av vädret bestämde vi oss för att inte åka. Eftersom vi inte är intresserade av att komma med på utbildningen den här gången så är vi inte tvingade att vara med varje gång. Istället åkte vi på ridhusträning. Trots kylan var det bara Nonne (som var på förträff) och Håkan som inte kom. Tiffy fick träna på kontakt, sitt stanna kvar och inkallningar och så att sitta uppbunden medan andra tränar. Så länge man bjuder på lite godis har hon fantastisk kontakt och hon är väldigt lyhörd och kommer när man ropar trots att hon gärna vill busa med andra hundar. Det ska jag försöka bibehålla så det gäller att jag blir riktigt glad när hon gör rätt. Gibson och Danne tränade lite rutan, sittande i grupp och platsliggning. Det gick ganska bra. Innan alla andra kom fick Gibson även springa efter sin favoritboll. Det är verkligen kul att se hur mycket han gillar den. Rudolf och jag körde sittande i grupp, platsliggning, rutan, någon inkallning och framförgående. Både på sittande i grupp och platsliggning var han jätteduktig. Även fast A-S och Thomas barn sprang framför, bakom och tjoade så låg han kvar. Rutan gick ok men jag tror att vi måste träna den lite mer seriöst än vi gör nu. På inkallningen tränade jag ställande genom att kasta boll. Jag tror att jag ska övergå till handtecken då han stannar väldigt snabbt på det. Framförgåendet går framåt. Nu kan jag gå ut och bara stanna och sedan gå tillbaka så är han så ivrig på att få sitt kommando för att få springa ut. Kanske kan vi få till ett snyggt framförgående tills vi ska tävla appellen. Vi gjorde även ett par budföringar som gick ok. Efter ett kort besök på Granngården (på jakt efter en ny snöskyffel) åkte vi hem och vilade. På kvällen var Jimmy och Helene här på middag och så spelade vi bowling och golf. Kan ni tänka er att jag vann både bowlingen och golfen vilket Danne inte var så nöjd över. (fniss). I övrigt kan man förkorta helgen med snö och blåst. Det är helt sjukt vad mycket snö det kommit. Så här ser det ut hemma hos oss. DET RÄCKER NU!!!! Den här synen mötte oss imorse Staketet är 1,20 (om man bortser från pinnarna) Ha en bra vecka! Det ska visst komma mer snö...... Kram

Inga kommentarer: