tisdag 8 juli 2008

JOBBIGT!

Så har ytterligare nästan en vecka gått sedan jag bloggade senast. Jag förstår inte riktigt var tiden försvinner för nu har vi ju semester...märkligt. Igår regnade det hela dagen så jag fördrev den med att baka till klubben. Har än så länge slängt ihop 8 blandade sockerkakor. Hoppas jag hinner med några fler innan helgen. Idag var det den stora dagen...vi har röntgat Rudolf. Vi har ju inte sett någon förbättring eller försämring på honom så det var lite spänt innan veterinären sett röntgenbilderna. TYVÄRR verkar det som att han har pålagringar på höger armbåge. Imorgon ska en sköterska ringa för att boka in oss på artroskopi (titthål). Det känns jättejobbigt! Varför kan vi ALDRIG ha tur med något?? Förhoppningsvis är det inte så mycket men ändå...det måste bort och det kommer både ta tid att komma igen och pengar. Vår planerade start i lydnadsklass 1 på KM i september lär få vänta ett bra tag. Vi kommer säkerligen bli väldigt bra på att hitta på tankenötter åt honom. Är det någon som har några förslag vore det jättekul om ni lämnade dem som kommentar alt i gästboken. Nu ikväll efter att han "sovit" mest hela dagen är han som en bomb som snart exploderar. Han har så mycket uppdämd energi som bara vill UT. Jag vet inte riktigt hur vi ska kunna hålla honom stilla. Med hopp om en bättre dag imorgon hoppas jag ni alla får en skön natt. /Monica

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad tråkigt att han kanske inte är fri. Vi håller tummarna för att han kommer bli bra efter titthålet!