torsdag 8 maj 2008

Tiden går för fort

Nu har en vecka sprungit iväg igen. Det är hemskt vad tiden går fort. Helgen som var anordnades DM i bruks. Det var uppdelat mellan Botkyrka, Nynäs och Haninge. Här i Nynäs var det rapportbanan samt 11 spår. Danne var med och hjälpte till både med rapporten och så gick han ett par spår. Både lördag och söndag åkte vi till Botkyrka och kollade på lydnaden. Som ni förstår så gick den helgen alldeles för fort. I måndags var det styrelsemöte på klubben. Eftersom vi inte har besiktat passaten än så har vi fått körförbud så Danne körde upp mig dit. Han tränade lite med Gibson medan han väntade på att vi skulle bli klara. Det blev ett långt möte...vi var klara just efter 22. Det var den kvällen det... I tisdags hade vi valpkurs. Jag och Rudolf har ju missat de senaste två gångerna (6 timmar) men Pia har hållit oss uppdaterade på läxorna. Vi hade fått i läxa att träna på ligg stanna kvar. För oss gick det bra trots alla andra valparna. Rudolf kan ju ligg (lägger sig snabbt) men det var vissa av de andra valparna som inte riktigt ville/visste vad de skulle göra. Jag är ändå förvånad över att alla valparna är så fokuserade på sina ägare. Det var inte Gibson när han var liten...och inte nu heller... Vi tränade också lite på att hälsa utan att valpen ska hoppa upp. Rudolf är ju som en kängeru så jag blev jätte förvånad att han höll sig på fyra ben. Tills på söndag (sista gången) har vi fått i läxa att lära (börja lära) valpen en ny sak. Jag har inte börjat träna än för jag har inte kommit på något att träna på. Idag testade jag "high five" och det lärde han sig ju på en gång... Om någon har förslag så skriv gärna det i gästboken. På söndag ska vi också gå igenom uppletande. Det har vi varit dåliga på att träna Gibson i så det ska bli kul att få en genomgång. I går var det medlemsmöte på klubben. Som vanligt var det trevligt/roligt och vi var inte hemma förrän efter 21.30. Ikväll har vi städat ett par rum så nu har vi äntligen kommit igång med vårstädningen. Efter att vi städat klart var vi ute på en prommis med hundarna. När Danne och Gibson går först drar Rudolf som ett litet djur men på vägen hem verkade han börja förstå att han ska gå vid sidan. Det är märkligt det här med inlärning...vissa saker lär han sig utan att vi ens tränar på det medan andra (tex dra i kopplet) inte verkar vilja sätta sig alls. Skumt. Imorgon är det så fredag igen. Jag ska träffa gamla jobbarkompisar efter jobbet. Jag har inte träffat dem på jättelänge så det ska bli skoj. På lördag morgon ska vi äntligen besikta passaten, så jag hoppas den går igenom nu efter alla reparationer. Klockan 10 är det städdag på klubben också och så är det MH. Marie och Mini ska gå så då ska jag filma dem. När vi städat klart är det grillning på schemat. Hoppas det kommer många och hjälper till. Det ska ju visst bli fint väder så man kanske kan lyckas få lite färg på sin vita hud. :-) Eftersom veckorna går så fort hinner jag aldrig fixa i ordning alla foton vi tagit. Med mycket tur och bra planering kanske jag hinner fixa och ladda upp massor med foton i fotoalbumen. Jag hoppas allafall på det. Sov gott!

Inga kommentarer: