fredag 17 januari 2014

Spårträff i snö

I söndags hade vi träff i Järflotta med spårgruppen. Den här gången var det jag, Danne, Micke, Camilla, Håkan och Eddie som kom.

Eftersom Rudolf verkar ha svårt att få fäste i spåren så la jag 4 spårstarter där jag la en godis ca var 15 steg och med kattmat som slut. Spåren var mellan 30 och 50 meter och gick superbra. Det sista spåret var något längre och hade nästan inget godis alls i sig. Han lyfte inte nosen en enda gång medan han spårade och gick i kärnan hela tiden. Nu fortsätter vi så här ett tag så hoppas jag att vi kan få till några bra längre spår till våren så att vi kan tävla. Spåra vet jag att han kan men tydligen är motivationen inte så hög på vanliga personspår. Vilt spårar han utan problem hur länge som helst. Nu gäller det bara hitta "knappen" som gör att han även vill spåra personspår lika gärna.

Medan spåren låg till sig fikade vi såklart och grillade korv.

 Kortet är från tidigare vinter.




/Monica

1 kommentar:

Ann-Kristiina sa...

Om jag inte varit så frusen av mig så hade nog fka och korvgrillning nästan kunnat få mig att börja med brukset igen,lät himmla trevlig!=oD