lördag 28 september 2013

Lagtävling i Tierp

Förra fredagskvällen packade jag och Tiffy in oss i bilen och åkte till Tierp där det var lagtävling i agility hela helgen. Vi i laget hyrde en stuga tillsammans och jag och Tiffy var först på plats.

Vi skulle från början hyrt en annan stuga men då de som långtidshyr den inte skulle åka bort (som tanken var från början) så fixade stuguthyraren en bekants stuga istället. Det var ett sommarhus som bitvis var ganska nyrenoverat och rätt fräscht och gav ett rent intryck. Vi tyckte det var helt ok och efter att ha pratat med några som hyrde på det ställe vi skulle hyrt på från början (men ett annat hus) så är vi väldigt glada. Nämligen så var det så äckligt och skitigt så de ville knappt sova där. Tror att vi sparar telnr till gubben vi hyrde av ifall vi ska till Tierp någon mer gång.

Så till tävlingen. På lördagen var det två agilitylopp varav laget diskade sig i det första (och även jag och Tiffy). I det andra loppet gick det lite bättre så där blev laget 5:a. För vår del körde vi vårt hittills bästa lopp tillsammans förutom att jag inte gjorde som banan skulle vara så vi blev diskade igen. Jag fick allafall en riktigt härlig känsla över hur bra det kan kännas och ska försöka hålla fast vid den.

Efter dagens två lopp tog vi en härlig långpromenad i det härligt soliga vädret innan vi begav oss in till Tierp för att äta middag på restaurang. Efter ett par timmars ätande och pratande åkte vi hem till stugan igen och myste innan vi gick och lade oss ganska tidigt. Det är himla märkligt vad trött man blir av att vara ute i den friska luften.

Söndagens tävling var två hopplopp där laget kom 6:a i det första (jag och Tiffy diskade oss) och 5:a i det andra. I det loppet gick de första 5 hindren bra men sen fick jag hjärnsläpp och visste inte var jag skulle. Stannade både mig och Tiffy för att kolla nummer på hinder och vips kom jag ihåg resten av banan så det var bara att köra vidare. Ett nollat lopp fick vi till så det var skönt att avsluta med det.

De var väldigt effektiva i Tierp så redan vid 13.00 kunde vi åka därifrån så jag var hemma vid 15.30 och kunde umgås lite med Danne.

/Monica

Inga kommentarer: