torsdag 19 september 2013

Familjen samlad igen

I fredags kväll kom Danne, Gibson och Saga hem från deras semester i norr. Vi hann inte ses så länge för de kom hem sent och jag var tvungen att lägga mig tidigt för att orka åka på agilitytävlingar igen. Den här gången var det Avesta på lördagen och eftersom banvandringen började redan kl. 07.40 så åkte jag hemifrån kl. 05.00. Ibland undrar även jag själv om det är normalt men jag är ju inte ensam om att göra det men är det verkligen värt det? Speciellt eftersom vi diskade oss i alla fyra loppen.  Tävlingarna flöt på väldigt bra då de började med largeklasserna så när kl. var 14.30 var jag hemma igen. Resten av lördagen blev mest att slappa och träna lite med Rudolf som fått stanna hemma.

På söndagen bar det av igen men då på mycket närmre håll, nämligen Väsby. Även här började de med largeklasserna så det blev en ganska kort dag då det dessutom bara var 2 lopp. Idag gick det något bättre då vi bara diskade oss i ett lopp. I hopploppet lyckades jag trycka ut Tiffy för långt innan slalomen så hon gick fel i ingången och med de 5 felen kom vi på 10:e plats.

I agilityloppet var hon sjukt taggad så när jag vände mig om för att starta henne hade hon redan hoppat första hindret. En mer rutinerad förare hade säkerligen diskat sig redan där och gått tillbaks och börjat om igen vilket jag också tänkte men inte gjorde. Nästa gång det händer ska jag verligen göra det för det är INTE ok att starta när man själv vill!

Jag som trott att hon skulle lyssna lite bättre när vi redan kört ett lopp insåg att hon taggar till när hon ser kontaktfältshindren och då speciellt a-hindret. Hon struntade helt i vad jag sa och visade och skuttade glatt upp på både balansen och a-hindret, lilla byrackan. Vi behövde ju inte vara kvar till prisutdelningen då så vi åkte hem och var hemma redan vid 13 så det fanns tid att höstfixa lite i trädgården och umgås med Danne.

/Monica

Inga kommentarer: