lördag 23 februari 2013

Så har...

...ytterligare en vecka gått utan en enda uppdatering här.

Förra helgen startade jag med lydnadsträning på klubben med Rudolf. Efter vintervilan vi haft så kändes det ganska bra. Körde igenom de flesta momenten i kl. 2 och lägre. Det finns mycket att slipa på inför våren och jag hoppas att jag kommer igång med det snart.

Efter träningen gjorde jag lite styrelsegrejer inför årsmötet som väntade på söndagen.

Vid 12 åkte jag till Kalvö (som många andra klubbkompisar) för att testa på att dra spark med både Tiffy och Rudolf. Det gick väl sådär. Rudolf var verkligen skeptisk och frustrerad medan Tiffy sprang ok. Efter att alla provat grillade vi korv och hade samkväm i det härliga vädret.

Söndagen började (precis som vanligt) med agilityträning. Det gick verkligen superbra! Efter lite lunch åkte jag till klubben för att göra iordning inför årsmötet.

Årsmötet var välbesökt och jag valdes till att sitta som sekreterare i klubben i 2 år till.

Under veckan har det inte hänt så mycket. Jag har inte ens tränat då jag varit småkrasslig. Passade på att ta ut lite ledighet torsdag och fredag som slutade med att jag blev sämre under torsdagen men mådde lite bättre på fredagen så det blev några promenader med hundarna i det ganska soliga vädret.

Jag har också passat på att fixa lite hemma. Vill ju gärna ha nya gardiner men har inte hittat några jag vill ha än. köpte dock ett nytt duschdraperi och nya handdukar och tänk vilken skillnad det blir med bara en sån liten ändring.

En tanke som blommat upp är att jag borde ha några sommarfår gåendes i närheten. Jag har insett (efter att ha planerat våren och sommaren) att vi inte kommer hinna valla något om jag inte har får som jag kan åka till när jag vill. Helgerna är ju oftast upptagna med agilitytävlingar. Nu letar jag mark som jag kan ha dem på så får jag lösa fårfrågan sen.

Imorgon är det dags för agilityträning igen och på eftermiddagen är det en inofficiell agilitytävling som jag hoppas att det går bra på.

Kram
Monica

Inga kommentarer: