tisdag 5 oktober 2010

Torsdag och måndag

I torsdags tränade vi snabbt tillsammans med spårgruppen eftersom vår agilitykurs började kl. 19. Rudolf och jag tränade lite framförgående (som inte alls gick bra), fotgående (som gick lite bättre) och läggande under gång (som gick bra). Vi avslutade med en platsliggning som han låg men pep dock lite (trots kända hundar??). Det blir till att backa lite igen. På agilitykursen fick vi prova på att svänga och däcket. När det var ett hinder före svängen gick det jättebra för mig och Tiffy men när det blev två hinder innan svängen så genade hon eftersom hon minsann visste var hon skulle hoppa över för att få belöningen. Tji fick hon. Några gånger fick vi allafall till det ganska bra. Däcket fick hon hoppa igenom på låg höjd först vilket inte var något problem alls. När vi höjde det till rätt höjd ville hon inte hoppa igenom. Till slut insåg hon allafall att hon inte skulle få någon belöning om hon inte hoppade igenom så några gånger gick det bra allafall. Gibson kan ju allt detta redan och jag tror att det gick bra även för Danne. Fre - Sön var jag och Tiffy på vallningskurs. Mer om detta kommer senare. Igår kväll var det styrelsemöte. Innan det började passade jag på att träna lite däck och svängar med Tiffy eftersom vi har nästa agilitykurs ikväll. Det gick väldigt bra. Några få gånger hoppade hon fel men annars hade hon inga problem med däcket eller svängar för den delen. Med Rudolf gjorde jag ett par superbra apporteringar, bra linförighet, inkallning (där det verkar vara näst intill omöjligt att få bort hoppet in till fotsittande) och några hopp. Det blev en bra träning för båda hundarna och jag ska verkligen försöka komma ihåg att bara träna korta korta pass med få repit

Inga kommentarer: