onsdag 6 oktober 2010

Snabb onsdagsträning

Ikväll tog jag bara med mig Rudolf upp till klubben. Jag hade tänkt att bara lägga platsliggning men när vi kom upp var det nästan inga människor där så för att onsdagsvärdarna skulle ha något att göra fick de ropa igenom appellklassen åt oss. Linförigheten var inte alls bra då Rudolf var synnerligen påverkad av en annan hund på plan. Det brukar han sällan vara så jag vet inte varför det blev så just idag. Poängmässigt skulle jag gissa på en 7:a. Om vi har tur kan vi få 5 på framförgåendet så det är bara att träna vidare. Han går allafall ut på kommando men lite snett och så stannar han inte rakt fram i halten. Läggandet en 10, inkallning 9,5 då han stötte till mitt ben vid ingången, apportering 8,5 (väldigt bra fart ut och in idag) och hoppet en 10:a. På platsliggningen var det bara 3 hundar med och jag stod endast 10 meter från Rudolf eftersom han pipit de senaste gångerna. Idag var han tyst som en mus och gjorde ingen ansats att resa sig. Jag undrar om han ligger tryggare med tikar runt sig än med hanar??? Redan 19.10 åkte jag från klubben så idag blev det en snabb och bra träning. Idag har jag pratat med Majas nya ägare. Det har gått jättebra för dem alla och hon tycker att Maja är helt underbar. Tydligen så vill hon kela och ligga i knät hela tiden. Det känns jätteskönt att det blivit så bra och att hon nu bor hos några som har tid för henne. Kram

Inga kommentarer: