söndag 9 februari 2014

Sista agilitytävlingen på ett tag

Idag har vi tävlat agility tillsammans med laget. För er som inte är helt insatta så måste minst tre (av fyra) ta sig i mål för att laget ska få ett resultat. Lagets resultat för dagen blev en 7:e plats, ett diskat lopp, en 4:e plats och en 2:a plats där vi knep en SM-pinne. För min och Tiffys del hade vi ett lopp med 5 fel, ett diskat lopp och två nollade lopp. Det här var mitt och Tiffys sista lopp på ett tag. Nu ska vi rikta in oss på att träna så att vi kan vara med och slåss om SM-pinnar till 2015.

*********************************************************************************

Igår började vi dagen med agilityträning i Haningehallen kl. 7-8. Danne och Saga var med och Saga skötte sig utmärkt (och Danne också). När vi kom hem la jag ett kort spår till Rudolf innan jag åkte till gymmet och tränade mig själv. Hemkommen från gymmet gick jag spåret med Rudolf  (det gick sådär). Kl. 14-16 var jag tillbaka i Hundhallen igen för träning tillsammans med spårgruppen.

Jag och Rudolf koncentrerade oss på rutan och apportering men gjorde även några andra moment med kommendering. Ska försöka hålla denna träning vid liv nu när vi kommit igång. Har några moment jag skulle behöva lära Tiffy också.

Middagen intogs på Bars & Burgers tillsammans med Jimmy och Helen. Gott som vanligt var det. Om ni inte varit där kan jag verkligen rekommendera ett besök.

*********************************************************************************

I onsdags hade vi träning på klubben tillsammans med spårgruppen. Vi slog till på stort och passade på att träna med skott. Jag och Rudolf blev kommenderade i 3:ans fria följ och det gick mycket bättre än vad jag kunnat föreställa mig. Jag undrar hur det kommer kännas när vi tränat på det ett tag. Känns roligt att ta tag i detta nu.

*********************************************************************************

I övrigt har jag tränat lite hund hemma och mig själv på gymmet. Skam den som ger sig men nu ska jag bli lite snabbare på agilityplan så nya träningskläder är införskaffade.

/Monica

Inga kommentarer: