tisdag 7 maj 2013

Agilitytävling

Förra söndagen (28 april) var det agilitytävling hos Botkyrka BK. Vi hade ganska tur med vädret då det var rätt soligt även om det var kyliga vindar. Som så ofta så här långt i år har vi inte behövt gå upp så tidigt och vi behövde inte åka hemifrån förrän vid 11.30. Att det var så nära var ju också väldigt skönt.

Väl på plats kollade jag lite på de som tävlade klass 1 och nu när jag tittar känns de banorna så lätta att ta sig runt på. Kommer dock ihåg hur det var och inser att jag lärt mig något på vägen.

Vi startade med agilityklassen och fick till ett bra lopp där vi tyvärr fick 5 fel då Tiffy missade kontaktfältet på A-hindrets nerfart. Det gör hon typ ALDRIG så varför nu? Om inte om hade varit hade vi fått vår första pinne i agility. Detta lopp filmades och jag fick höra av coacherna (Jenny och Linda) att jag skött mig bra. Det var kul att se själv att jag gjorde ganska bra ifrån mig. Nu gäller det att ta tag i kontaktfältsträning bara.

I hopploppet gick det om möjligt ännu bättre ända tills ett hinder togs från fel holl (och därmed diskade vi oss). Tyvärr blev det inte filmat men jag fick höra att det såg väldigt bra ut. Nu ser jag fram emot nästa tävlingar som är om två veckor.

Efter en kort agilitydag var det bara att skynda hem för min bror och hans sambo skulle komma på middag. Som vanligt hade vi väldigt trevligt och vi säger varje gång att det var för länge sedan vi sågs.

/Monica

Inga kommentarer: