måndag 4 mars 2013

Härlig helg som känts lååååååååååååång

I lördags hade Nynäshamns BK sin första ridhustävling i lydnad. Vi hade ca 30 startande och tävlingarna flöt på väldigt bra. Jag var tävlingssekreterare tillsammans med Pia vi hade ett uppvärmt rum så det gick ingen nöd på oss.

Det var väldigt hög klass på tävlingarna och nästan alla fick 1:a pris. Det känns som det blivit högre standard på de som tävlar och gissningsvis beror det på en kombination av höjda priser och ändrade regler vid platsliggningen. Danne var tävlingsledare för elit och jag tror han skötte sig lika bra som vanligt.

Hundarna hade en halvtråkig dag men alla fick vara med en stund i ridhuset och känna av stämningen.

Söndagen började jag och Tiffy med en otroligt bra agilityträning. Vi hann också med lite lydnadsträning innan tiden i ridhuset var slut. Jag känner att min lydnadsinspiration börjar komma tillbaks så det kanske blir någon klass 2 och appellstart för hennes del under året.

När jag kom hem blev det en snabb lunch innan jag och Rudolf åkte till klubben för att träna lite lydnad med delar av träningsgruppen. Vi blev kommenderade hela lkl 2 och jag känner mig ganska nöjd. Det blir nog en start till våren. Vi avslutade med en platsliggning och även den gick hur bra som helst. Efter träningen tog jag och Åsa en promenad i det härliga vädret.

När jag kom hem igen tog jag ut Tiffy på en promenad där vi också gjorde lite lätt uppletande. Jag lade mina handskar på en rak linje och hon fick för sig att hon skulle byta alt ha med båda med sig in. Till slut fick jag henne allafall att inse att hon ska hämta en sak i taget. Hoppas hon kommer ihåg detta till nästa gång.

Resten av kvällen var hundarna trötta och nöjda så jag kunde koppla av i soffan.
/Monica

Inga kommentarer: