torsdag 27 oktober 2011

Ganska snabb onsdagsträning

Igår tog jag med mig Rudolf upp på onsdagsträningen. Det är länge sedan han fick göra något då det varit mycket för Tiffy. Det var en glad kille som pipande hoppade ur bilen för att snabbrastas och självklart var han tvungen att lukta av området lite.

Vi började med att köra budföring med skott och det gick galant om man bortser från ingången hos mottagaren. När han sprang tillbaks till mig lade jag in ett fot och då kom han in och satte sig lugnt och fint.

Tränade ganska mycket fritt följ där han till en början gick något för långt fram men detta tror jag beror på bristen av träning vi haft. I språngmarchen fick jag honom till slut i rätt position så jag hoppas att det koms ihåg tills i kväll.

Körde även apportering där han nu sitter kvar bra när jag kastar apporten. När jag kommenderat apport galopperade han ut och jag vet inte vem av oss som blev mest förvånad över att en annan hund kom in från höger och snodde den?? Den andra hunden släppte dock apporten ganska snabbt men då skulle ju de båda "mäta sig" med varandra. Med både en lugn matte och husse gick allt så bra.

Jag hämtade apporten och kastade om den och den här gången gick det bra. Rudolf galopperade både ut och in de två gånger vi gjorde. Vi tränade även lite ingångar som ibland är bra och ibland mindre bra.

När vi var klara kom A-S och Storma så då la vi en kort platsliggning oxå där Rudolf mesta delen låg med hakan i marken, skam den som ger sig.

Ikväll är det träning med träningsgruppen så jag hoppas att det slutat regna då.

/Monica

Inga kommentarer: