torsdag 3 februari 2011

Ispromenad och innomhusträning

Igår blev det inte mycket till promenad för hundarna då det var helt omöjligt att gå pga halka. Tur att man har en trädgård där de kan springa av sig lite. I brist på motion blev det lite inomhusträning istället. Gibson fick börja medan Rudolf och Tiffy låg "platsliggning". Gibson fick fortsätta att träna på kryp. Tidigare när jag tränat detta har jag stått bredvid honom men den här gången ställde jag mig framför istället. Han brukar nämligen ha väldigt bråttom och nu kunde han inte det eftersom jag stod i vägen. Efter några lyckade gånger var det Rudolfs tur och Gibson fick ligga "plats". Med Rudolf tränade jag xx för klass 3. Det fungerar väldigt bra när jag lägger en godis bakom honom. Nu ska jag börja öka avståndet mellan oss så får vi se om det går lika bra då. Även Rudolf fick träna lite kryp innan det var Tiffys tur. Tiffy låg riktigt bra "plats". Självklart belönar jag henne emellanåt. Ska bli kul att se hur det går när snön är borta och det blir mer "på riktigt". Vi fortsatte nöta ingångar och det går bättre och bättre. Tränade även snabba ligg från både sitt och stå. Från sitt är det inga problem men från stå tycker jag hon är lite långsam. Någon som har tips om hur man får upp glädjen i att lägga sig fort? Kan det vara så att hon inte är helt säker på vad hon ska göra och när hon blir det kommer det gå fort? Idag kommer Danne hem och imorgon är det fredag. :-) Ha en härlig dag! Kram

Inga kommentarer: