onsdag 5 augusti 2009

Söndagen tillbringades till stor del på Södertälje BK där det var både lydnadstävlingar och utställning. Anna och Isak fick sitt andra utställnings Cert. GRATTIS! Nu tar ni det sista den 15. I övrigt har vi varit på klubben både måndag och tisdag kväll och tränat (och grillat). Träningen har gått ganska bra. I fria följet går Rudolf riktigt bra och vänstersvängarna börjar vi oxå få till. Några inkallning med ställande har det blivit på kort avstånd och även de fungerar bra. Igår testade vi rutan och där travar han rätt in så jag är jättenöjd. Kunde önska lite mer fart men med tanke på att han fortfarande är lite halt så får det räcka med trav. Vårt stora problem är ju apporteringen där han antingen tjuvar eller så blir det dk om jag säger att han ska stanna när jag kastar. Vi tragglar vidare. Jag har även beslutat att inte köra hopp något mer med honom. Jag misstänker att det är det som fått honom att börja halta så nu har vi ett moment mindre att träna. Är i valet och kvalet om jag ska anmäla till tävlingen den 30/8 men igår lovade jag Håkan att vi skulle göra det om han anmäler sig och Quenya till klass 1 så det blir nog tävling då. /M&R

Inga kommentarer: