tisdag 4 juni 2013

Bergadagarna, middagsgäster och lite träning

I lördags åkte jag till gymet och tränade mellan 7-8. Det är så skönt att göra det direkt på morgonen så har man det gjort och så har man gott samvete resten av dagen. Vid 10-tiden åkte vi till Bergadagarna och hade med oss Tiffy och Saga (bra träning för dem). Uppvisningsgruppen visade ett ihopsatt lydnadsprogram som såg riktigt bra ut. Det var mycket publik så det var roligt. Jag och Tiffy tittade lite på kovallning också. Efter ett par timmar var vi nöjda och åkte hem precis när det började regna. Snacka om bra timing.

Eftermiddagen ägnades åt städning eftersom vi skulle få middagsgäster. Vi var sugna på grekiskt så det blev grekisk sallad till förrätt, biff teki med klyftpotatis och tzatsiki till varmrätt och vi avslutade med vattenmelon och ananas. Himla gott var det och en väldigt trevlig kväll blev det!

På söndagen började vi med en promenade i värmen innan vi åkte till klubben och tränade lite agility. Tiffy var duktig men orkade inte så mycket i värmen. Även Saga fick prova och var duktig på att springa i tunneln. Hon fick också gå över gungan några gånger men tyckte det var lite läskigt så det kommer nog ta tid innan den sitter.

Kom i helgen på att platsliggningen i klass 3 bara har koficient 2 så nu ska jag träna in 3:ans moment med Rudolf på riktigt.

För två år sedan tränade vi mycket klass 3 men har inte gjort det sen dess. Provade vittringen i helgen och jisses vilken duktig hund jag har! På tre 5 minuters pass gick vi från endast 1 vittringspinne till 4 och han valde rätt varje gång. Självklart ska jag skynda långsamt men jag var nyfiken på hur det skulle gå.

Förhoppningsvis sitter momenten ganska bra så att vi kanske kan starta till hösten. Fjärren kommer nog ta längst tid men skam den som ger sig. Vi har ju även rallylydnaden att träna på.

/Monica

Inga kommentarer: