fredag 15 mars 2013

Årets första spår

Veckan har rusat förbi men jag har hunnit med att träna själv några gånger och även hundarna har fått träning av olika slag. Water treadmill, klövjeväska och viktmanchetter samt lite lydnadsmoment och även rallylydnadsskyltar för Rudolf.

Idag är jag ledig och passade på att lägga ett spår till Rudolf. Det låg ca 1 timme och oj så dåligt det gick. Jag tror att jag ska börja om med lätta valpspår och försöka få upp hans spårmotivation. Jag vet att han kan spåra väldigt bra så det kanske är så att han inte tycker att det är så roligt. Om någon har några bra tips tar jag tacksamt emot dem. Han kanske är en sökhund?

Min lediga dag har också bestått av promenad med hundarna en och en, träning av mig själv på gymmet och massage för Tiffy. Nu väntar en dusch och packning för sen bär det av mot Skinnskatteberg och vallning hela helgen för mig och Tiffy. Killarna och Saga får stanna hemma.

Önskar alla en härlig helg!

/Monica

2 kommentarer:

Camilla Hjort sa...

Åh, jag vill också spåra, men vart tog VÅREN vägen!? Just nu vill jag bara bli FRISK!!! Men när jag blivit det så får vi ta och komma igång med Träningsgruppen.

Ann-Kristiina sa...

Hallå skärpning!Inte en enda bild eller kommentar om vallningshelgen!?