fredag 11 december 2009

Lugn vecka med simning

Så var det fredag....igen... Det är helt sjukt vad veckorna går fort och nu är det bara 2 veckor kvar till jul. Veckan har varit väldigt lugn på hundfronten. Jag har varit på styrelsemöte på klubben och Danne har haft ytterligare en gång på Allmänlydnadsinstruktörsutbildning (långt ord). Väldigt lite hundträning har det blivit. En dag hade jag fått två roliga saker med posten. Det ena var Aussiekalendern dit jag skickat in foton både på Rudolf och Tiffy men ingen av dem kom med. (Det måste ju bero på att jag skickade in fotonen för sent, för vem skulle inte vilja se dem på kort?) Det andra roliga som kom var Rudolfs alldeles egna tjänstetecken. Det blev inte riktigt som jag trott men "vad är väl en bal på slottet?". Jag har varit hos massören på jobbet och fick veta att jag har inflamation i hälsenan. Troligtvis beror det på att mina kängor är för stora så om det inte går att lösa med sulor måste jag köpa nya. Fick också veta att just hälseneinflamationer inte är att leka med då de lätt blir kroniska. Härom kvällen försökte jag lära hundarna städa. Det gick inget vidare så jag får fortsätta försöka. Igår var allafall jag och Rudolf och simmade. Han var jätteduktig så han fick simma utan linor och skötte sig galant. Han försökte inte ens gå upp ur bassängen utan simmade så fint förbi uppgången. Idag ska jag och Tiffy träffa Åsa och Milou. Det ska bli kul att se om de kommer ihåg varandra. Det är ju nästan 2 veckor sedan de sågs senast. I övrigt borde vi nog börja träna lite med Tiffy. Hon fyller snart 5 måndader och något borde hon väl kunna då kanske. Danne ska på julfest med jobbet ikväll så det blir en lugn kväll för oss andra. Imorgon ska vi till mässan och kolla på både det ena och det andra. Ha en härlig helg! Kram från oss alla

Inga kommentarer: