måndag 21 december 2009

Annorlunda spårträff

Tro det eller ej men vi hade ingen träff med spårgruppen i lördags! Istället tog vi med oss hundarna och gick en sväng ute i snön. Vi hittade en stor gran där vi stannade till och tog julkort.
Vi var ute över en timme och Tiffy sprang lös hela tiden så gissa om hon var trött när vi kom hem.
På kvällen var Jimmy och Helene över på middag och så spelade vi spel. Jättekul!
I söndags träffades spårgruppen för att leka lite sök. Vi samlades hemma hos Åsa "Piskan" och gick igenom hur vi skulle göra. Vi började med att valla 2 korridorer och kollade ut var figuranterna skulle ligga. Jag har aldrig gjort det här så det gällde att lyssna med det stora örat.
Först ut av våra hundar var Gibson. Han var kopplad tills jag såg att han markerade figuranten, så släppte jag honom lös. Han blev jätteglad över att hitta någon i skogen.
Nästa på tur var Rudolf. Jag gjorde lika med honom och även han blev glad.
Både Gibson och Rudolf fick söka i båda korridorerna och de var jätteduktiga. De har ju aldrig gjort detta förut så det blev en del spårande från början. Om vi gör detta lite oftare kommer de snart förstå vad de är de ska göra.
Sist ut var Tiffy. Jag gjorde samma sak med henne och hon hittade figuranten efter lite hjälp. Det var helt vindstilla så hon kände nog inte så mycket doft. Tiffy fick också söka två gånger men i samma korridor så när jag släppte henne andra gången visste hon precis vad hon skulle göra och var. Även hon blev lycklig över att hitta en figurant med massa godis i skogen.
Nu när hundarna fått sitt var det vår tur att fika. Åsa hade bakat massor av goda grejer som vi fick äta.
Tack Åsa för det goda fikat och tack till er andra för en härlig dag i snön med bilputtning och annat.
Kram
Monica, Gibson, Rudolf och Tiffy

1 kommentar:

carina sa...

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!

önskar Carina Olle & Diva