torsdag 16 juli 2009

Veckan så här långt

Den här veckan har vi inte gjort så himla mycket. Lite träning har det såklart blivit men även en cykeltur. Jag har kommit på hur vi kan cykla utan att Rudolf hoppar upp på mig hela tiden eftersom han tycker cykeln är så läskig. Nu travar han så himla bra så länge som han får vara längst ut i kopplets längd. Han håller sig just till vänster och verkar tycka det är ganska härligt att få trava på. Efter att vi tagit ett par korta turer (ca 1 km) vågade vi oss på en lite längre sträcka i tisdags som jag skulle gissa är runt 4 km. Det gick jättebra och jag har inte sett att han haltat något efter det. Ikväll är det dags för en liten tur igen. Igår körde jag igenom 2:ans moment (förutom apporteringen) och det går ok. Första skicket till rutan gick han inte in rakt men sen gjorde han det. Jag måste nog börja träna dirigering så att jag kan få in honom i rutan om han hamnar utanför. Det har jag tidigare inte haft en tanke på så det blir ju bra semesterträning. Egentligen skulle vi tävlat på söndag men jag har beslutat att inte göra det. Om vi har en bra dag skulle vi absolut få ett 1:a pris men vi har egentligen ingen brådska så vi tränar vidare istället. Ha en härlig torsdag! Kram

1 kommentar:

carina sa...

Hoppas det går fortsatt bra med cyklingen. Som ni tränar så är ni säkert strax klara för tävling igen. Diva är inte redo ännu för start men det tar sig hon blir sakta mer störningstålig.
/C